Caption
Nederland, Amsterdam, 14-11-2008.
Steve te Pas in zijn kantoor.
Vroeger werkte Steve te Pas met couturier Percy Irausquin. Nu wil hij met Blue Blood, zijn spijkerbroeken tot 450 euro, vierhonderd winkels hebben, over de hele wereld.‘
Het Japanse Evisu werd het hoofdmerk van zijn bedrijf Moshi Moshi en in 2003 startte hij zijn eigen jeansfirma Blue Blood. Evisu en Blue Blood zijn spijkerbroeken die tot 450 euro kosten.
‘Ik ben het New Luxury gaan noemen. Dat segment hebben wij bedacht. Diesel, Replay, ze komen nu allemaal onze kant op, ze willen upgraden, maar dat is moeilijker dan downgraden. Met Puma heb ik ook veel samengewerkt. Toen we begonnen, zaten ze op 200 miljoen omzet per jaar, toen ik stopte op 4 miljard.’
In de Quote 500 Junior, met de honderd rijkste Nederlanders jonger dan 41 jaar, staat Steve te Pas genoteerd voor 20 miljoen.
Foto : Klaas Jan van der Weij